Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vývoj celkové úmrtnosti a úmrtnosti podle příčin v zemích V4 od počátku tisíciletí
Trejbal, Filip ; Altová, Anna (vedoucí práce) ; Kulhánová, Ivana (oponent)
Vývoj celkové úmrtnosti a úmrtnosti podle příčin v zemích V4 od počátku tisíciletí Abstrakt Hlavním cílem této práce je popsat a zhodnotit vývoj celkové úmrtnosti a úmrtnosti podle vybraných skupin příčin smrti v zemích Visegrádské čtyřky v období 2000-2018. Důraz je kladen především na zachycení dlouhodobých, případně počínajících úmrtnostních trendů a komparaci jednotlivých zemí, tedy Česka, Maďarska, Polska a Slovenska. Pro analýzu vývoje celkové úmrtnosti je v práci využita naděje dožití při narození a v přesném věku 65 let. Vývoj úmrtnosti podle příčin je pak zhodnocen pomocí standardizovaných měr úmrtnosti a příspěvků věkových skupin a skupin příčin smrti ke změně naděje dožití při narození. Výsledky analýzy ukázaly zlepšující se úmrtnostní poměry v rámci V4, což je doloženo růstem naděje dožití při narození i ve věku 65 let ve všech zemích během téměř celého období. Tento pozitivní vývoj byl primárně zapříčiněn poklesem intenzity úmrtnosti na nemoci oběhové soustavy, a to převážně ve starším věku (65+). Dále bylo zjištěno, že v novém tisíciletí v zemích V4 započal trend růstu intenzity úmrtnosti na některé příčiny smrti, jako jsou duševní poruchy či nemoci nervové soustavy. Ve vybraných zemích také docházelo k diverzifikaci příčin úmrtí - rostl počet příčin, které mají nezanedbatelný podíl ve...
Diagnostika a rozvoj zrakového vnímání v předškolním věku
Felcmanová, Lenka
Rigorózní práce s názvem Diagnostika a rozvoj zrakového vnímání v předškolním věku reaguje na potřebu rozšíření nabídky standardizovaných nástrojů pro zhodnocení úrovně zrakového vnímání u předškolních dětí, zejména v souvislosti s diagnostikou školní zralosti. Cílem práce je standardizace autorkou vytvořeného diagnostického nástroje. Dílčím cílem je také vytvoření intervenčního programu zaměřeného na rozvoj vybraných složek zrakového vnímání a ověření jeho vhodnosti pro cílovou skupinu dětí před zahájením a na počátku školní docházky. Teoretickými východisky jsou současné poznatky o problematice zrakového vnímání a jeho vztahu k osvojování školních dovedností, zejména čtení. Výzkumná část je založena na standardizačním studii (fázi II a III) vycházející z klasického modelu teorie testů a spočívající v ověření konvergentní validity a reliability navrženého testu a vytvoření jeho národních norem pro čtyři věkové skupiny ve věkovém rozpětí 5 až 7 let. Standardizační soubor sestavený kvótním výběrem zahrnoval 1234 respondentů.
Diagnostika a rozvoj zrakového vnímání v předškolním věku
Felcmanová, Lenka ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent) ; Bartoňová, Miroslava (oponent)
Disertační práce s názvem Diagnostika a rozvoj zrakového vnímání v předškolním věku reaguje na potřebu rozšíření nabídky standardizovaných nástrojů pro zhodnocení úrovně zrakového vnímání u předškolních dětí, zejména v souvislosti s diagnostikou školní zralosti. Cílem práce je standardizace autorkou vytvořeného diagnostického nástroje. Dílčím cílem je také vytvoření intervenčního programu zaměřeného na rozvoj vybraných složek zrakového vnímání a ověření jeho vhodnosti pro cílovou skupinu dětí před zahájením a na počátku školní docházky. Teoretickými východisky jsou současné poznatky o problematice zrakového vnímání a jeho vztahu k osvojování školních dovedností, zejména čtení. Výzkumná část je založena na standardizačním studii (fázi II a III) vycházející z klasického modelu teorie testů a spočívající v ověření konvergentní validity a reliability navrženého testu a vytvoření jeho národních norem pro čtyři věkové skupiny ve věkovém rozpětí 5 až 7 let. Standardizační soubor sestavený kvótním výběrem zahrnoval 1234 respondentů.
Diagnostika a rozvoj zrakového vnímání v předškolním věku
Felcmanová, Lenka
Rigorózní práce s názvem Diagnostika a rozvoj zrakového vnímání v předškolním věku reaguje na potřebu rozšíření nabídky standardizovaných nástrojů pro zhodnocení úrovně zrakového vnímání u předškolních dětí, zejména v souvislosti s diagnostikou školní zralosti. Cílem práce je standardizace autorkou vytvořeného diagnostického nástroje. Dílčím cílem je také vytvoření intervenčního programu zaměřeného na rozvoj vybraných složek zrakového vnímání a ověření jeho vhodnosti pro cílovou skupinu dětí před zahájením a na počátku školní docházky. Teoretickými východisky jsou současné poznatky o problematice zrakového vnímání a jeho vztahu k osvojování školních dovedností, zejména čtení. Výzkumná část je založena na standardizačním studii (fázi II a III) vycházející z klasického modelu teorie testů a spočívající v ověření konvergentní validity a reliability navrženého testu a vytvoření jeho národních norem pro čtyři věkové skupiny ve věkovém rozpětí 5 až 7 let. Standardizační soubor sestavený kvótním výběrem zahrnoval 1234 respondentů.
Testy a testování dovedností ve znakovém jazyce u neslyšících dětí
Chmátalová, Zuzana ; Petráňová, Romana (vedoucí práce) ; Hudáková, Andrea (oponent)
Tato práce se zabývá hodnocením dovedností ve znakovém jazyce. Obsahuje jak vhled do obecné problematiky metod hodnocení (zejména tvorby testů), tak popisy vybraných konkrétních testů znakových jazyků. Část práce je věnována úpravám vzniklých testů, ke kterým se lingvisté a další odborníci v současnosti často přiklánějí. Představen je i postup konkrétní úpravy jednoho vybraného testu znakového jazyka do českého znakového jazyka, který slouží jako inspirace pro úplnou úpravu do budoucna.
Dokončení vývoje a ověření SW Flow123d v rámci projektu DECOVALEX 2015
Blaheta, Radim ; Maryška, J. ; Březina, J. ; Stebel, J. ; Šembera, J. ; Balvín, A. ; Bruský, I. ; Hasal, Martin ; Michalec, Zdeněk ; Staš, Lubomír ; Sysala, Stanislav
Tato závěrečná zpráva shrnuje průběh prací a výsledky za celé období řešení projektu. Obsahem je modelování úloh podle zadání projektu Decovalex-2015, vývoj softwaru Flow123d a příprava podkladů pro jeho standardizaci s využitím porovnání výsledků se zahraničními týmy. Tým TUL se účastnil řešení úloh Task C1 (THMC procesy v jednotlivé puklině) pomocí softwaru Geochemist’s Workbench a vlastního nástroje TrAper pro propojení mezi chemií a deformací a Task C2 (proudění a transport v okolí tunelu Bedřichov) s pomocí softwaru Flow123d. Tým ÚGN se účastnil řešení úlohy Task A, zaměřené na sycení bentonitové zátky v jílové hornině a uzavírání mezery, s pomocí softwaru COMSOL Multiphysics. Výsledkem řešení jsou společné zprávy mezinárodních týmů a články ve speciálním čísle časopisu. Vyvinuté modely a získané zkušenosti přispívají k možnostem predikovat jevy v úložišti vyhořelého jaderného paliva. Dalším výsledkem je sada dokumentů k softwaru Flow123d. Všechny jsou ke zprávě připojeny jako přílohy.
Standardizace a harmonizace znalecké metodiky pro potřeby Forenzní ekotechniky: les a dřeviny – obecné zásady s uvedením příkladu
Holušová, Kateřina
Cílem příspěvku je vysvětlit základní principy v tvorbě znalecké metodiky ve Forenzní ekotechnice: les a dřeviny z hlediska standardizace a harmonizace. Výsledkem procesu takovéto standardizace by měl být standard (standardizované postupy) použitelný pro získání podkladů pro jednotné postupy posouzení a možnosti zodpovězení na otázky zadavatele posudku. Tyto standardy by měly v rámci soudně znalecké činnosti, vyhovovat legislativním podmínkám ČR.
Krajinný ráz v typologii znaleckých posudků forenzní ekotechniky: les a dřeviny
Honzová, Markéta
Příspěvek se zabývá problematikou krajinného rázu v rámci typologie znaleckých posudků Forenzní ekotechniky: les a dřeviny. Znalecké posudky týkající se krajinného rázu jsou tříděny na základě charakteru zadání, přičemž určující je míra složitosti obsahu otázek zadavatele a obory znalecké činnosti. Uvedení příkladů jednotlivých typů znaleckých posudků spolu s rozborem náročnosti a postupu řešení umožní jejich postupnou standardizaci představující prostředek vedoucí ke zvýšení exaktnosti relevantních znaleckých posudků.
Krajinný ráz v typologii znaleckých posudků forenzní ekotechniky: les a dřeviny
Honzová, Markéta
Příspěvek se zabývá problematikou krajinného rázu v rámci typologie znaleckých posudků Forenzní ekotechniky: les a dřeviny. Znalecké posudky týkající se krajinného rázu jsou tříděny na základě charakteru zadání, přičemž určující je míra složitosti obsahu otázek zadavatele a obory znalecké činnosti. Uvedení příkladů jednotlivých typů znaleckých posudků spolu s rozborem náročnosti a postupu řešení umožní jejich postupnou standardizaci představující prostředek vedoucí ke zvýšení exaktnosti relevantních znaleckých posudků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.